Geoblog.pl    esroka    Podróże    USA 2012    ALOHA Honolulu dzień 6

ALOHA Honolulu dzień 6

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, Honolulu

Koniec leżenia i leniuchowania na plaży, dziś mamy w planie wejść na szczyt stożka wulkanu Diamond Head to najbardziej charakterystyczny punkt wyspy a sam wulkan stał się symbolem Hawajów. Na jego szczycie (232m) umieszczony jest punkt widokowy, z którego rozpościera się widok na panoramę Honolulu i plażę Waikiki Beach.
Mała ciekawostka - grzbiet wulkanu powinien być rozpoznawalny dla fanów serialu " Zagubieni', którego widok nie raz był wykorzystywany przy produkcji tego serialu.
Z naszego hotelu położonego tuż przy plaży Waikiki wyruszyliśmy na wulkan ok. godziny 11.00 na początku trasa prowadzi wzdłuż ulic Honolulu a następnie wchodzi się na teren Diamond Head Center, stamtąd na szczyt wchodzi się ok. pół godziny, do dna krateru można dojechać samochodem (wjazd na parking kosztuje 5$) lub turystycznymi busami, my doszliśmy pieszo i wejście kosztowało nas tylko 1$. Dno krateru zajmuje parking dla samochodów osobowych, jest też toaleta i mały bufet, w którym można między innymi kupić wodę.
Sama trasa jest dość prosta, jedyne utrudnienie to panujący upał ok 29C a na szczycie dość porywisty wiatr poza tym sporo ludzi na trasie, ale widok na szczycie rekompensuje wszystko - polecam warto to zobaczyć : )